tisdag 15 juni 2010

Premiärnerver

Stick å brinn!s VM-stickning gjorde premiär bredvid fotbollsplanerna i Rimbo. Där var det något lägre kvalitet på passningarna, men fler mål än vad vi hittills har kunnat se i VM. Och helt klart minst lika nervösa premiärnerver och minst lika glada spelare när det släppte och spelet äntligen flöt på som det skulle och som vi alla visste att de kunde. Jag hoppas att nästa gruppomgång i VM bjuder på fler mål och härligt anfallsspel!


Jag hade lite svårt att välja VM-stickning (premiärnerver?) men det landade på något fotbollsrelaterat. Jag har länge tänkt göra en randig tröja, inspirerad av fotbollströjorna. Så sagt och gjort tog jag fram nödvändiga böcker och började sticka en remsa i grönt. Nästa färg blir vit. Jag tror att tröjan kvalar in bland storvarmt trots att det är en barntröja - det är ändå största barnstorleken, ungefär lika stor som minsta vuxenstorleken... Annars får någon väl ge mig en varning och lämna in en officiell protest till FIFA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar