söndag 4 juli 2010

Buttercup FO

Min Buttercup tröja blev klar i går natt... Matchen blev lite väl spännande mellan varven så stickningen fick vila lite. När jag stickat kroppen klar läste jag i mönstret att ärmarna inte skulle ta så länge att sticka så jag stickade klart ena ärmen. Det tog ju inte så lång tid så jag bestämde mig för att sticka den andra på samma gång. Nu är den ju nästan klar! Jah, klockan är ju bara 01:45, varför inte fästa alla trådar?? Sagt och gjort :) Klockan var 02:15 när jag vek ihop tröjan :) Kvar har jag bara att sticka de få varven kring halshålet... Det blir dagens att-göra, plus lite virkning av African Flower, tror jag bestämt... Resten av familjen kommer hem idag på dagen (sonen) och i natt (dotter + make) så min ensamma helg går mot sitt slut. Och skönt är det! Ska bli härligt att ha dem hemma igen, det har onekligen känts ensamt... Och idag är ju sonens 14 års dag!!

Återkommer med bilder... Kameran är i Piteå med maken och dottern...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar