fredag 25 juni 2010

Sista kaninen

Nu är Albin klar! Han färdigställdes samtidigt som Portugal och Brasilien tråkade ut varandra. Puh, vilken trist match. Jag hade hoppats på en brasiliansk vinst, pga mitt tips, men det kändes som att båda lagen gick runt i 90 minuter och väntade på slutsignalen.
Jag drabbades av virktumme förra helgen och har varit tvungen att vila från handarbetet några dagar. Men lite Zon satte fart på tummen igen och nu ska det produceras! 

Albin, är precis som Emmie från Väldigt virkat. Virkad i Paris, ett garn jag gillar mycket även om det är väldigt trådigt.

Om ni undrar varför jag sitter hemma och virkar på midsommarafton så är det för att paret vi skulle fira med gick och födde barn ett par veckor för tidigt. Ännu en bebis! När ska jag få virka till mig själv? Didrik, som är den nya bebin, ska dock slippa kaninerna. Jag behöver lite variation.

Nä, nu är det dags att fixa kött och sallad och korka upp vinet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar