onsdag 14 juli 2010

FO: Bolstermönstrade vantar





Dessa bolstermönstrade vantar är mitt tredje UFO som blir ett FO under VM! De stickades klart under förlängningen på finalmatchen, det enda jag inte hann under själva matchen var själva toppen på tummen men medan Spanien jublade över vinsten tog jag ihop min tumtopp. :) Dock har det dröjt ett par dagar innan jag har bloggat dem, för jag har haft födelsedagskalas i två omgångar och inte hunnit förrän nu. Mönstret till vantarna finns i boken "Vantar, mössor, sockor och sjalar" av Anita Gunnars och de är stickade med Rauma Finullgarn med trästrumpstickor 2,5 mm.

Det har varit jätteroligt att VM-sticka tillsammans med er! Jag har lyckats väl, och förvandlat tre UFO:n till FO:s. Jag hade även som mål att fortsätta på min påbörjade Buttercup också, men det hann jag aldrig men jag är sjukt nöjd överlag. Hurra för alla som deltagit och grattis till Spanien som vann VM!

2 kommentarer: