tisdag 13 juli 2010

No more UFO eller...

Sådär, nu är äntligen den här lilla tröjan klar.
Påbörjade den för länge sedan och när jag hade stickat klart upptäckte jag att den var för liten för min dotter. Den hamnade långt in i ett skåp, men passade ju bra att plocka fram till Stickhjälpen nu.
Hade för mig att det bara var knapparna kvar, men det blev till att sy ihop lite också.
Mönstret kommer från Klockarbarn och kan rekommenderas.


Taggade den som UFO-FO, men den är tänkt att gå till Stickhjälpen, men för att kunna tagga den som Stickhjälpen-FO måste den kanske ha påbörjats under VM? Den här var jag ju lite tveksam till att ha med över huvud taget, men det visade sig vara mer än jag mindes som behövde fixas innan den blev klar, så jag beslutar enväldigt att jag har kämpat tillräckligt för att få en lott för det ;-)

1 kommentar: