måndag 12 juli 2010

Stickningen och fotbolls-VM 2010

Så var fotbolls-VM slut för denna gång och jag gratulerar Spanien till segern. Lika bra som det gick för Spanien gick det dock inte för mig i VM i fotbollsstickning.
Jag måste nog tyvärr säga att jag inte ens kom till final med varken min kofta eller min filt. Fast jag är inte ledsen för det för jag har haft något roligt att pyssla med när min sambo stirrat sig blind på fotbollen.

Min kofta har ännu inte fått ner än en baksida och ett framstycke. Det var klurigare än jag trodde att sticka en massa ränder och rät- och avigstickning. Jag har dock lärt mig massor och självklart kommer jag kämpa vidare med koftan och hoppas att den är färdig innan sommaren övergår till höst. Tanken är ju att Lilly ska ha den på dagis i höst.


Filten däremot har gått lätt som en dans att virka även om inte heller den är i närheten av en finalplats. Jag hann dock göra hälften av alla rutor och jag räknar med att även den blir färdig lagom till höstkylans ankomst.


Trots att jag inte kan kvala in ett enda projekt under "färdiga vm-projekt" så är jag helnöjd med VM. Det har varit roligt att följa fotbollsmatcherna på tv och ännu roligare att se alla dessa underbara kreationer som skapats den senaste månaden i VM-stickbloggen.

Tack för att jag fick delta som rookie i stick-VM och ett stort grattis till alla ni som gick till final!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar