måndag 12 juli 2010

Sista avslutet

Såja, nu är trådarna fästa, kanten runt nacken virkad och nederkantens uppläggning både upprepad och nyavmaskad. Jag har dessutom trätt i några blanka band i hålraden jag gjorde på ärmarna. Får se om det är min stil och rätt färg men det blir en senare tanke. Jag gjorde inte framstyckena längre än att jag utan besvär kan ha dem hängande lösa, vilket jag tror att det blir till största delen. Jag vägde garnet som var kvar och det var mellan 18 och 20 gram. Alltså har det bara gått åt 80-82 gram Galadriel från Chili Gredelin till koftan. Ett fantastiskt garn som jag nu stickat både Echo Flower Shawl och min skira kofta i. 


Trots att jag inte blev klar med min bomull-linkofta har jag ändå fyra färdiga projekt under VM. Min svarta Ingenue, min grålila Saroyan, två babyskallror och min rosaorange skira kofta. Jag är supernöjd!!

1 kommentar: