lördag 3 juli 2010

Riktigt spännande

Igår var det varmt. Vi satt ute och kollade både första och andra matchen igår, ända tills klockan var närmare elva.
T om jag var fixerad vid dataskärmen där vi hade vår TV-uppkoppling ute.
Sticka gick bra genom den första matchen och första halvan av andra matchen. Sen blev det så himla spännande, t om för mig som inte är någon fotbollsälskare, så jag la ner stickningen och bara tittade.
Det som var jobbigt med att titta på TV genom datorn var att vi upptäckte att grannarna, som såg på TV med kabel, såg alla mål och liknande ca 20 sekunder före oss. Så när de ropade till förstod vi att det hänt nåt, sen visade vår sändning samma sak. Hmm...Förtog lite av spänningen.
Så här långt har jag kommit på min tunika i Muskat. Kanske hinner jag färdigt. Det beror bara på om det är spännande matcher eller inte.
Idag sitter maken inne, för att se på matchen och att se allt på samma gång som de ropande grannarna...Jag sitter nog ute i värmen och dricker kallt vin och stickar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar