måndag 31 maj 2010

Här är jag!

Med en sporttokig sambo som garanterat kommer att följa fotbolls-VM in i minsta detalj så tilltalade den här bloggen mig direkt. Den riktigt skrek åt mig att delta och nu är jag här^^

Jag är inget direkt fan av fotboll själv, men jag älskar att handarbeta och pyssla och det är därför jag föll för den här underbara VM-stickningsidén. Nu kan jag med gott samvete sitta och handarbeta i timme efter timme medans min sambo tittar på fotbolls VM och vi kommer båda att vara nöjda och glada.
Att låta TV:n stå på dygnet runt och lysa med den gröna fotbollsplanfärgen kommer inte längre att plåga mig utan istället kommer jag hela tiden bli påmind om att jag faktiskt deltar i mitt eget VM och lugnet som handarbetet skapar kommer att vinna över min irritation över att TV:n visar för mycket sport.
Helt perfekt!

Nu ska jag bara hitta ett riktigt roligt VM-stickprojekt att ägna mig åt och sen är jag redo för avspark^^

Lycka till alla mina lagkamrater!
/Cecilia

1 kommentar:

  1. Det låter som en perfekt inställning av en ej fotbolls-intresserad =)

    Välkommen

    SvaraRadera