måndag 31 maj 2010

Nu är VM-målen satta!


Ser väldigt mycket fram emot fotbolls-VM och längtar till att få att sätta stickorna i mina VM-projekt! Mitt mål är att förverkliga lite gamla planer som ännu inte blivit påbörjade, och så klart även avsluta några UFO:s.













Mitt första mål är en ny Andrea's shawl (Ravelrylänk) i Drops Delight och Alpaca. Möjligtvis ett något invecklat mönster till en början för att kombinera med fotbollstittande, men jag anar att det finns lite matcher i gruppspelet som man kan slötitta lite på när jag gör själva spetsen.

Mönstret till den här koftjackan kräver nog inte lika mycket koncentration och kommer att göra sig bra till lite intressantare matcher.

Och till de riktigt intressanta matcherna får det bli lite UFO:s i form av babytossor där mönstret sitter i huvudet men där jag hittills bara lyckats att få ihop en av de två...

Nu är det nedräkning!!!

1 kommentar: