fredag 9 juli 2010

I väntan på nästa match

Denna stickningen påbörjades förra veckan då vi skulle ut och åka båt. Nu blev det inte så mycket stickat på den båtturen...
Nu när tunikan är färdigstickad är det dags för denna sjal att bli klar.
Jag kommer inte ihåg vad den heter eller var jag hittat den, det ska jag kolla upp tills nästa gång, men den är ganska kul att sticka.
Garnet är tvåtrådigt färgat ullgarn, från Toppmurklan som jag hittat på tradera.
Annars oroar jag mig mest om hur det går för den där bläckfisken i Tyskland. lever den???

2 kommentarer:

  1. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/vm2010/article7442680.ab

    här har den spått resultatet i finalen

    SvaraRadera
  2. Hej! Ser ut som min sjal - Pimppeliese tror jag den hette... Länk till mönstret finns på min blogg

    SvaraRadera