söndag 13 juni 2010

En nybörjare på plan

Jag har gett upp att få se annat än fotboll den närmaste tiden.
Men inte kan jag bara sitta still och lida, nej, jag stickar som vanligt och kanske får gjort mer, då det är hur mycket fotboll som helst på vår TV just nu. T om sonen som jag trodde var lagom intresserad frågar stup i kvarten om det inte finns nån match...

Jag kommer att sticka:
En sjal Annis, påbörjades igår kväll till England -USA.
En tunika i lavendelfärgad Muskat
Troligtvis även nåt mer, även om vår semesterresa pågår under turneringen...Men man kan sticka då med.

Tala om för mig, om jag ska veta nåt speciellt, då jag är nybörjare på plan. Inte att sticka, för det har jag gjort i ca 35 år, men jag har aldrig varit med på nåt sånt här spännande...

Jag är snart 45 år, bor i Stockholmstrakten och har man och son, men mer finns att läsa på
Hugomammans blogg

3 kommentarer:

  1. En anledning så god som någona att vara med och fotbollssticka =) Det enda du behöver tänka på när du bloggar är att tagga dina inlägg. Använd gärna kategorierna till höger, men det viktigaste är nog att du taggar dina färdiga projekt med -FO om du vill vara med i prisutdelningen. Stickhjälpen-FO, UFO-FO och så vidare.

    Ha det så roligt!

    SvaraRadera
  2. Alltid skoj att träffa nya fotbolls-stickare! Även om de inte gillar fotboll!

    SvaraRadera
  3. Gillar och gillar...Det finns de saker jag gillar mer...Som att sticka.

    SvaraRadera