måndag 14 juni 2010

På sjunde raden

Jag har fått lite beslutsångest, om jag ska göra muscher eller kanske sätta in pärlor eller bara låta det vara rätstickning.
Så här långt har jag kommit på Annis. Jag stickar i dubbelt 28/2 kashmirgarn från Exklusiva sjalgarnsklubben som Stäkets Handarbete har.
Hon avråder ifrån att sticka just muscher och pärlstickning, men jag tänkte att om man bara lyfte på pärlan, om jag nu skulle ha nån som passar, så kanske det inte är så farligt. Garnet är så vansinnigt tunt och skört, så det går av väldigt lätt.
Men så tänkte jag också att det kanske bara gällde i enkelt garn och då kunde jag sticka in muscher, som det ska vara i mönstret.
Jag får ta en liten tankestund och kanske titta på lite fotboll under tiden.
På jobbet är det vi som är måttligt roade som pratar mest om den här fotbollen...L skulle t ex gå hem tidigare för att Kamerun, som hon helt plötsligt håller på, spelar idag kl. 16....Alltså just nu.
Och jag tycker så synd om den engelske målvakten Robert Green, som missade att ta hand om bollen, så USA fick 1-1...

Bäst jag ilar ner till soffan, så jag hänger med i morgondagens kafferast-prat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar