fredag 11 juni 2010

Nu stickar jag!

Så har äntligen vm kommit igång och jag är så glad. Inte för att det nu kommer att sändas sport på tv:n 37 timmar om dygnet utan för att jag äntligen har fått börja med min vm-stickning!


Mitt projekt kommer verkligen att bli en utmaning för mig för detta är första gången jag ger mig på att sticka något "större". Jag ska sticka en kofta åt min dotter.
Jag är fortfarande lite av en nybörjare inom handarbeten, men eftersom jag är envis som synden så har jag gett mig sjutton på att bli klar med denna koftan innan vm är slut och på köpet bli bättre på att sticka.

Idag var alltså dag 1 och jag har lärt mig att sticka resår. En ypperligt bra början på en kofta^^ Det var hemskt petigt och svårt att sticka både bakåt och framåt och samtidigt hålla reda på vilket varv man var på och inte tappa maskor, men jag klarade uppgiften utan några större problem.
Det känns som om jag kommer att få några veckor med många utmaningar nu, men det känns bara roligt och stöter jag på problem så kanske någon här på bloggen kan hjälpa till lite och förklara?

Nej, nu hinner jag inte skriva mer idag för ska jag hinna med detta innan min lilltjej vuxit ur koftan så måste jag sticka på nu.
Lycka till alla mina lagkamrater och heja Holland^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar