fredag 11 juni 2010

Tror inte mitt lag spelat ännu

för det verkar som om jag fortfarande håller på med uppvärmning. Dock har jag de facto tittat på fotbolls VM - delar av matchen mellan Sydafrika och Mexico och helt utan sportsliga aspekter så hejar jag på Sydafrika. Iaf tills Danmark dyker upp i rutan.

Såg för första gången by accident programmet "Fotbollsfruar i Sydafrika" och slogs än en gång av hur stort behov av hjälp det är! Hur stort även det minsta lilla bidrag från oss kan bli där borta. Att det är viktigt att vi är med och försöker göra skillnad. För allas vår skull.

Däremot har jag inte åstadkommit en garnmaska öht idag. Men jag har lagat och och framförallt tvättat, vikit och tvättat igen. På något vis hamnade Mount Everest i min tvättstuga - framförallt är jag imponerad av tillväxthasigheten ... det brukar ta eoner att bygga berg ;-).

Däremot har jag tänkt mycket på mitt handarbete ... även utsett lämplig plats för fotografering. Och jag har sett ett brittiskt underverk födas ... och fotboll är ju lite brittsikt ... jag som inte följer Idol kollad in "dokumentären" om Susann Boyle. Jag är bara mållös. Vilken kvinna!
Heja heja! Mer handarbete imorgon hoppas jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar