fredag 11 juni 2010

UFO-VM börjar strax!

Jag tänker ju ägna VM-stickningen åt att lugna mitt dåliga sticksamvete, dvs jag tänker ta tag i ett helt gäng med UFO:n som ligger och retar mig. Det jag hoppas kunna slutföra är:



Ett par sockor, Fox Faces Socks av Nancy Bush, som är till 75% klara. Ena sockan är helt färdig, medan den andra har skaft och häl men ingen fot. De sockorna ingår egentligen i Stickameras Sockklubb, men de har aldrig blivit klara.



Mitt andra projekt är ett par vantar som heter "bolstermönstrade vantar" och finns med i Anita Gunnars bok "Vantar, mössor, sockor och sjalar". Första vanten är färdig sedan länge, men den andra har aldrig påbörjats. Det vore trevligt att ha en till eftersom jag har två händer.





Det tredje projektet jag har tänkt ta tag i en sjal som jag kallar för Mollys sjal. Det är en enkel rätstickad randig sjal i entrådigt ullgarn som en gång var min stickning i en Harry Potter KAL anordnad av Stickamera. Sjalen i sig är klar, men det saknas en bit på avslutningsvolangen som utgörs av små löv. Så ett gäng löv till behöver stickas! Kanten är mer än halvfärdig. Lövkanten kommer från boken "Sticka Mera" av Paula Hammerskog och Ewa Wincent.



Jag vill även fortsätta sticka på min Buttercup-topp, det vore kul att kunna använda den nu när vädret är varmt... Monza (katten) tyckte det var onödigt att bara fota en halvklar tröja när hon är så mycket sötare, så hon hoppade upp och ville vara med... :)

Så, det här låter ju våldsamt ambitiöst tycker jag! Vi får se hur långt jag kommer i verkligheten! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar